• Torghallen ble bygd til Nordmørsutstillinga 1950, som utstillingslokale for pelsdyr. Etterpå ble den tatt i bruk til salg av grønnsaker og fersk fisk og hadde sin glanstid på 1960-tallet. Det var tobakksforretning på kortsida mot Vågebakken.

Revet til fordel for Coop/Mega/Prix-bygget vis a vis Rutebilstasjonen. Pr 2017 "Spar".

Tidens Krav skriver i 1965 at ";det inviteres til danseshow i Torghallen";

i Kristiansund. Anledningen er at noen britiske marinegaster gjester Kristiansund.

";Bandet kalles gjerne ";Norges Rolling Stones";, da de går inn for å spille samme rythme-&blues-musikk som sine mer berømte londonske forbilder";, avslutter Tidens Krav.

Fra Nordmøre Museum sin fotosamling, Williamsarkivet.
    Photo: Nordmørsmusea

Torghallen ble bygd til Nordmørsutstillinga 1950, som utstillingslokale for pelsdyr. Etterpå ble den tatt i bruk til salg av grønnsaker og fersk fisk og hadde sin glanstid på 1960-...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits