• Bildet viser på to motorskøyter ved Vågekaia utenfor Jonas Eriksen skipshandel (pr 2017 servicetorget) i Kristiansund.
Den innerste skøyta heter M/K "Rayon" M-18-KD og hadde følgende hoveddimensjoner:
L= 50 fot. x B= 14 fot. x D= 8 fot og har en tonnasje på 25 BRT/ 8NRT og bygd i tre i 1919. Ombygd i 1947. Hun har en Brunvollmotor på 56 hk og eier er: Harald Johansen, Vevang, Averøy.
Den ytterste av skøytene er M/K "Haugen" M-194-BS som hadde følgende hoveddimensjoner: L= 40 fot. x B= 12,5 fot. x D= 6,5 fot og bygd i tre i 1935.
Hun hadde en Albinmotor på 75 hk fra 1959 og eier er: Peder M. Hoel m. fl., Henda, Averøy.
Ellers ses en kaikanten (stein?) av typen som ble laget på A/S Storviks Mek. Verksted på Dale ved Kristiansund. (info Peter Storvik) -
gjenreisingen av Kristiansund etter krigen. bygging i Hauggata. Sentralt i bildet sees det nye Jonas Eriksen-bygget, innviet 8. desember 1947.  lastebiler, kran, robåt, fiskebåter  Fra Nordmøre Museum sin fotosamling, Williamsarkivet.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser på to motorskøyter ved Vågekaia utenfor Jonas Eriksen skipshandel (pr 2017 servicetorget) i Kristiansund. Den innerste skøyta heter M/K "Rayon" M-18-KD og hadde følgen...