• S:t Sigfrids folkhögskola grundades 1942 av Växjö stift. Den är belägen på den gamla kungsgården Kronobergs marker.
I förgrunden syns den gamla huvudbyggnaden till Kronobergs kungsgård, som brann ner 1959.
    Photo: Lilljeqvist, Olle / Kulturparken Småland / Smålands museum
    Photo: Lilljeqvist, Olle / Kulturparken Småland / Smålands museum

S:t Sigfrids folkhögskola grundades 1942 av Växjö stift. Den är belägen på den gamla kungsgården Kronobergs marker. I förgrunden syns den gamla huvudbyggnaden till Kronobergs kungs...

Bildtext: S:t Sigfrids Folkhögskola, Växjö.Äkta FotografiEnsamrätt & Foto: A/B Flygtrafik, Dals LångedFrigiven av Försvarsstaben M 835.