• Ramnåsa ligger utanför Dädesjö. Glasbruket där var i drift åren 1915-1934.
Ramnåsa gård var i början av 1900-talet engagerad i flera industriella näringar: kvarn, såg, garveri, stamp, glasbruk och kraftproduktion.
    Photo: Lilljeqvist, Olle / Kulturparken Småland / Smålands museum
  • Ramnåsa ligger utanför Dädesjö. Glasbruket där var i drift åren 1915-1934.
    Photo: Lilljeqvist, Olle / Kulturparken Småland / Smålands museum

Ramnåsa ligger utanför Dädesjö. Glasbruket där var i drift åren 1915-1934. Ramnåsa gård var i början av 1900-talet engagerad i flera industriella näringar: kvarn, såg, garveri, st...

Bildtext: Flygfoto över Ramnåsa.Äkta fotografiEnsamrätt & Foto: AB Flygtrafik, Dals Långed.Frigiven av Försvarsstaben D 2259.