• Porträtt (bröstbild, halvprofil) av en man med skägg. Han är klädd i mörk kavaj, (knäppt upp i halsen) och vit skjorta med mörk slips/spännhalsduk. På slipsen syns en slipsnål.
Längst upp på fotot syns rester av en otydlig text: "Med hjertligt tack för visad venlighet (?),  Alfred Hedenstierna, 30/11 1889."

Alfred Hedenstierna (1852-1906), redaktör, skriftställare. Medarbetare i Smålands-Posten under många år. Huvudredaktör 1890-1898. Medförfattare till sången "Vart hjärta har sin saga." Flyttade senare till Stockholm, där han var fortsatt verksam som journalist
och skriftställare.
Källa: Svensk Adelskalender 1904, m.fl.
    Photo: Forthmeijer, Hanna / Kulturparken Småland / Smålands museum

Porträtt (bröstbild, halvprofil) av en man med skägg. Han är klädd i mörk kavaj, (knäppt upp i halsen) och vit skjorta med mörk slips/spännhalsduk. På slipsen syns en slipsnål. Lä...

Bildtext: Porträtt, man. M 15588. "Alfred Hedenstierna, "Sigurd.""Forthmeiier, Fotograf, Wexiö.