• Porträtt (bröstbild, halvprofil) av en ung man i mörk kavaj med sammetskrage (?), vit skjorta med stärkkrage (?) och mörk fluga/spännhalsduk.

(Felstavn. = bör vara Jonas Fredrik Vilhelm Malmström (1861-1933), son till inspektor Jonas Filip Malmström, och h.h. Ester Concordia Ydström, Kärda. Senare bokhållare i Halmstad).
Källa: Folkräkning 1900, Halmstads fs (Ö. Förstaden nr 118 C, D), Sveriges Dödbok 1860-2013.
    Photo: Ögren, N.B. / Kulturparken Småland / Smålands museum

Porträtt (bröstbild, halvprofil) av en ung man i mörk kavaj med sammetskrage (?), vit skjorta med stärkkrage (?) och mörk fluga/spännhalsduk. (Felstavn. = bör vara Jonas Fredrik ...