• Korens Pensjonat på Steinløkka var et sommerpensjonat drevet av Johanne Koren. Her bodde kjente malere om sommeren samt Helge Ingstad og Gro Harlem Brundtland. Huset er nå bolig. Det ble bygget av skipsbygger Gabriel Wilhelm Schinrud i 1880 som et sommerhus fordi han selv bodde nede i Stoltenberggården i Son sentrum.

Vi ser inngangspartiet mot sør.
    Photo: Bech, Adolf / Museene i Akershus

Korens Pensjonat på Steinløkka var et sommerpensjonat drevet av Johanne Koren. Her bodde kjente malere om sommeren samt Helge Ingstad og Gro Harlem Brundtland. Huset er nå bolig. D...

Se også UHB-105-0125

1 comment

• Hei, jeg heter Mia Kkrohn og bor i dette herlige hus siden 2010. Kan jeg få tilgang til bilder og annet om historien til huset?

Jeg trenger mmateriale til en samling 28/9. Min epost adresse: mia.fossheim@ gmail. com

Mobnr. 97023093.

Håper dere kan hjelpe.