• Biblioteket i det gamla kommunalhuset i Ljungsbro. Byggnaden uppfördes 1947-48, invigningen var den 4 december 1948. Byggnadsentreprenör var byggnadsfirman Erik Andersson AB, Linköping. Arkitekt: Henry Fraenkel. Skulpturen Femton år, 1957, av professor John Lundqvist står i fontänen utanför. Tillsammans med klockan i fasaden har fontänen framför kommunalhuset blivit symbol för Ljungsbro.
    Photo: Nilsson, Hans / Bild Linköping (Upphovsrätt)

Biblioteket i det gamla kommunalhuset i Ljungsbro. Byggnaden uppfördes 1947-48, invigningen var den 4 december 1948. Byggnadsentreprenör var byggnadsfirman Erik Andersson AB, Linkö...