• Ett gratulationskort  i färg, stående format, till Karin på födelsedagen från pappa och mamma. Motivet på framsidan föreställer en pojke och en flicka som står framför en öppen pardörr med glasrutor. Pojken bär en vit jacka med korta vita byxor, vita strumpor och svarta skor. I händerna bär han en korg med blommor. Flickan har en ljusgul klänning, ljusa strumpor och vita skor. På kortet står det tryckt med guldfärg: "Hjärtlig gratulation!"
    Photo: Kalmar läns museum

Ett gratulationskort i färg, stående format, till Karin på födelsedagen från pappa och mamma. Motivet på framsidan föreställer en pojke och en flicka som står framför en öppen par...