• Storgata på Kirkelandet i Kristiansund. Nordmøre meieri står ferdig. Butikker fra venstre:  Storgata 13 Poulsen (klær, votter, skjerf),  Næsje skobutikk + ukjent bransje ved heisen. Meieriets driftsassistent (nestleder) Sigurd W.  Williamsen i hvit frakk og svart bukse foran heisen ned til ostlageret. Garasjer. Meieributikk, Melkutsalg i Storgata 15, flere butikker: Sverre Hendset kolonial midt på (flytta seinere til Rådhuset) og Nora Ellevset hattebutikk/Anjo Modes. Helt til høyre Joh. A. Johansen møbler, med møbelhandlerens varebil utenfor.
Inngang til leilighetene ved sykkelen. En liten gutt. Foran er hagen til Grand hotell, opprinnelig Peter Grauers urtehage fra 1650-tallet; Caroline Knudtzons gave til byens barn.
Fra en samling med bilder fra meieriet i Kristiansund og Nordmøre. Datering ca 1949. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Storgata på Kirkelandet i Kristiansund. Nordmøre meieri står ferdig. Butikker fra venstre: Storgata 13 Poulsen (klær, votter, skjerf), Næsje skobutikk + ukjent bransje ved heisen...