• Inspelning av TV-programmet "Kris. En rättegång i zigenarlägret" som sändes första gången 7 och 8 januari 1964. Programmet spelades in i trakten av Växjö sommaren 1963. Till vänster i bild syns Erland Kaldaras med sin farbror Bumba Taikon inför inspelningen av programmet. Erland Kaldaras bär sina ceremoniella attributer, hövdingakedja samt hövdingastav. Mannen till höger är Gustaf Olivecrona som var framstående nyhetsankare och reporter för SVT under 1960-talet.
    Photo: Ekenryd, Jarl / Romska Kulturcentret i Malmö

Inspelning av TV-programmet "Kris. En rättegång i zigenarlägret" som sändes första gången 7 och 8 januari 1964. Programmet spelades in i trakten av Växjö sommaren 1963. Till vänste...