• "Sideplog i arbeid ved Nystuen 1935", i følge merking på baksiden av bildet. Bilen er en 1934 modell Federal med kjennetegn E-3556.  I 1935  eies den av A/S Jotunheimen og Valdresruten Bilselskap.  Lastebilen bak  har rømmeving som trekkes med tau av den første lastebilen. Klikk på pilen til høyre og se bilde 2.  Ref. til illustrasjon av bakerste bil i artikkel fra "Meddelelser fra Vegdirektøren", Nr. 4-1937.  "Brøyting på Filefjell", av H.W. Paus. Se vedlegg i nedlastinger.
    Photo: Crøger, Carl / Norsk vegmuseum
    Photo: Crøger, Carl / Norsk vegmuseum