• Bøkker Aslak Bjørset sitt hus og lagerbod, brant ned 23.01.1916. .Det lå nede ved sjøen ved den vestre nedgang ved Confectionsfabrikken...Aslak Bjørset, bødker senere lagermann på Molde Brændevinssamlag. Han eide dette huset som lå sør for Elvsås & Co, altså sør for der Reknes gårds tidligere hovedbygning lå. Huset brant i 1916. Aslak Bjørset fikk seg da hus i Grandbakken (nå Strandgt.) og hans sønn Johan, som også var bødtker, satte opp kombinert bolig og verksted, samt lager, inne i Moldegårdsfjæra, mellom nåværende Stålprodukter og Bjarne Nilsens verksteder. Bildet er gitt av Torstein Horsgård. (Notat etter tidl. Museumsstyrer Sverre Berg).
    Photo: Romsdalsmuseet

Bøkker Aslak Bjørset sitt hus og lagerbod, brant ned 23.01.1916. .Det lå nede ved sjøen ved den vestre nedgang ved Confectionsfabrikken...Aslak Bjørset, bødker senere lagermann på ...