• Finn Johannessen, Sverre og Birger Idsøe på tur fra Nesflaten til Breifonn i Suldal. De planter flagget i snøen på Breifonn, slik polheltene gjorde, besøker stølene Finnabustølen og Myrane i Grubbedalen, med geiter og det er bilder av landskapet. På noen av bildene har den ene speiderdrakt på. Bilde nr.10 bildene er antageligvis tatt med selvutløser.
    Photo: Johannessen, Finn / Ryfylkemuseet

Sommerturen. Sand-Nesflaten-Grubbedalen-Breifonn-Kvanndalen-Sandvass-Bleskestadmoen-Moestøl-Sand. Sverre og Birger Idsøe. Sommeren 1928.