1
8
100
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
1. Kungliga sovrummet, förundersökning 2013. 2. Pilarna visar underliggande ytskikt på vägg respektive marmorering på alkovens omfattning, förundersökning 2013. 3. Väggdekoren i rokokostil var målad i flera tegelröda nyanser, förundersökning 2013. 4. Framskrapad yta på alkovens omfattning. Snickerier, liksom bottenkulören i marmoreringen kring alkoven var målad med en grågrön kulör. Marmoreringen på alkovens omfattning var utförd med en mörkare grön marmorering än på övriga snickerier, förundersökning 2013. 5. Stora sprickor fanns i väggen över dörr mot rum 3018. 6-7. Målarna Alexandra Holtbäck och Fredrik Holmqvist från Krafft Måleri utförde arbetet. Makulaturpapp klistrades på väggarna. Dörrarna målades med linoljefärg. 8-9. Fyllningar, friser och skugglister mättes upp och markerades med svaga blyertslinjer. 10-11. Listen är målad med tunna linjer i två toner som antingen ligger bredvid varandra, eller tonats ihop med varandra för att skapa djupverkan i väggfältens målade ramverk. 12-13. Målaren Alexandra Holtbäck dämpade marmoreringen. 14. Närbild marmorering och väggfält efter målning. 15. Kungliga sovrummet efter åtgärder. 16. Väggfält ovan dörr. 17. Alkovens marmorering är något mörkare och mer framträdande än övriga snickerier. 18. Snickerier och väggfält efter åtgärd.
Photo: Borg, Anneli / Örebro läns museum
Accept license and download photo