• (gy28uigba), Thorolf Høyer-Finn kjøpte huset i midten av mars 1930, og har satt i gang oppussingen umiddelbart, Maler Peder Mork med limkost er i ferd med å tapetsere den østre stua. Den ukjente kvinnen er trolig en hushjelp eller innleid vaskehjelp. hun pusser ovn - hender og forkle er svart etter sot og sverte, og koksovnen i bakgrunnen skinner blank og nypusset..(Se Romsdalsmuseets årbok 2003 side 112)
    Photo: Thorolf Høyer-Finn f.27.06.1896 d.19.04.1974 / Romsdalsmuseet

(gy28uigba), Thorolf Høyer-Finn kjøpte huset i midten av mars 1930, og har satt i gang oppussingen umiddelbart, Maler Peder Mork med limkost er i ferd med å tapetsere den østre stu...