• Fra temadagsopplegget «Barnas vinterdag» på Norsk skogmuseum vinteren 2018.  Bildet er tatt ved gapahuken på Prestøya, der museets akvarieleder, Kjetil Rukan, hadde samlet ei gruppe barnehagebarn omkring nyingen, hvor det var sang og gitarspill.  «Barnas vinterdag» er en modifisert versjon av temadagsopplegget «Fra stubben til tømmervelta», som er beregnet på barneskoletrinnet.  Det er et poeng at de unge museumsgjestene sjøl, under tilsyn og veiledning, skal få prøve redskapene.  I 2018 shadde barnehagetilbudet «Barnas vinterdag» cirka 350 deltakere.  Om lag 460 skoleelever var med på «Fra stubben til tømmervelta», som gikk over fem dager.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra temadagsopplegget «Barnas vinterdag» på Norsk skogmuseum vinteren 2018. Bildet er tatt ved gapahuken på Prestøya, der museets akvarieleder, Kjetil Rukan, hadde samlet ei grupp...