• Sista lektionen i Uppgränna skola. Eleverna sitter i sina bänkar, några med uppslagna böcker, och har högläsning eller sjunger. I första raden till vänster sitter Tommy Karlsson. I andra raden sitter Ronny Hermansson och Ros-Marie Jonsson. I tredje raden Maud Enehed, Peter Weidner i rutig skjorta och Ove Englund i randig tröja. I fjärde raden Kerstin Råsberg och bakom henne till höger Gerd Olofsson i mönstrad tröja.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Sista lektionen i Uppgränna skola. Eleverna sitter i sina bänkar, några med uppslagna böcker, och har högläsning eller sjunger. I första raden till vänster sitter Tommy Karlsson. I...