• "Årsmøte husflidslaget"."Raknes 1959".T-8716 var en kombinertbuss, Commer med karosseri fra T. Knudsen i Kristiansand, 1956-modell. Den tilhørte Aukra Auto og gikk i rute Aukra-Molde og Aukra-Ålesund over Otrøy..T-8674 var en personbuss, Commer 1959-modell, som tilhørte Otrøy Auto. Det var en Commer med karosseri påbygd hos Brødrene Solheimdal, Solemdal i Molde. Men alt i 1960 ble bussen solgt til Ålesund i bytte med en ny buss. Den fremste bussen på venstre side synes også å være en buss fra Otrøy Auto.
    Photo: Jon Bjordal f.30.12.1908 d.12.02.1987 / Romsdalsmuseet

"Årsmøte husflidslaget"."Raknes 1959".T-8716 var en kombinertbuss, Commer med karosseri fra T. Knudsen i Kristiansand, 1956-modell. Den tilhørte Aukra Auto og gikk i rute Aukra-Mol...

1 comment

• T-8716 var en kombinertbuss, Commer med karosseri fra T. Knudsen i Kristiansand, 1956-modell. Den tilhørte Aukra Auto og gikk i rute Aukra-Molde og Aukra-Ålesund over Otrøy.

T-8674 var en personbuss, Commer 1959-modell, som tilhørte Otrøy Auto. Det var en Commer med karosseri påbygd hos Brødrene Solheimdal, Solemdal i Molde. Men alt i 1960 ble bussen solgt til Ålesund i bytte med en ny buss. Den fremste bussen på venstre side synes også å være en buss fra Otrøy Auto. Kilde: Skjørsæter-arkivet/Romsdalsmuseet.