• Aage Rønning og Bjarne Methi med en bil
    Photo: Ukjent fotograf / Sør-Troms Museum

Aage Rønning og Bjarne Methi med en bil

3 comments

• Peugeot 203. Modellen ble produsert 1948-60. Men denne ser ikke ut til å ha ventilasjonsrute i fordørene. I så fall er den før 1953.
  • Takk for opplysningene! Mvh Sør-Troms Museum
  • Hmmm !
    Aage Rønning var født 1897, Bjarne Methi 1911. Kan det være at dette IKKE er Aage - som altså skrev navnet sitt med dobbelt Aa.
    Tilknytningen til margarinfabrikken er det mulig at Bjarne hadde, men slett ikke Aage som begynte i trykkerilæra på Harstad Tidende 1912, ble vognmann, seinere drosjeeier og overtok småbruker på Eineberget etter at far John døde, og som hadd flyttet dit fra området rundt det som i dag er Samfunnshuskvartalet, Grottbadet og politistasjon.