• Leirfjord, Holmvika, Holmviksjøen. Nils Nilsens eiendom "Holmviksjøen" tatt fra s.ø. Våningshus og en del av fjøset. Ulvangen på andre siden av fjorden. Begravelsen til Nils Mørk Nilsen (f. 06.02.1901 - d. 1918). Han var sønn av Nils mørk Nilsen fra Simsø og Alette Aas Nilsen fra Meisfjord. Nils Mørk Nilsen døde av tuberkulose. Nils Mørk Nilsen og Alette Aas Nilsen, eierene av handelstedet, fikk 13 barn. Sønnen, Nils, og en datter, Nilsine, døde begge av tuberkulose. Hun i 1919.
Bildet er brukt i Leirfjordkalenderen - november 1985
    Photo: Helgeland Museum

Leirfjord, Holmvika, Holmviksjøen. Nils Nilsens eiendom "Holmviksjøen" tatt fra s.ø. Våningshus og en del av fjøset. Ulvangen på andre siden av fjorden. Begravelsen til Nils Mørk N...