• Leirfjord, Leirosen, Leira. Vaskejengen etter første fest på U.L.Høgtun i Leirosen. Bak til høyre sees Leiråsen. F.f.v.: Oddvor Vatne, Jenny Danielsen, Haldis Jensen, Reidun Nersund, Agny Hjelle m/ Rolf, Astrid Olaisen, Anne Mathisen m/ Mary, Mary Vatne.
B.f.v.: Aud Østensen, Mona Hjelle, Emma Østensen, Gunbjørg Tovås, Janne Vatne, Mary Vatne, Hilbjørg Mathisen, Kristine Thorvaldsen m/ Kristian og Herbjørg.
Bildet er brukt i Leirfjordkalenderen - november 1998
Bilde er brukt i Leirfjordkalenderen - juli 2001
    Photo: Helgeland Museum

Leirfjord, Leirosen, Leira. Vaskejengen etter første fest på U.L.Høgtun i Leirosen. Bak til høyre sees Leiråsen. F.f.v.: Oddvor Vatne, Jenny Danielsen, Haldis Jensen, Reidun Nersun...