• Flere personer i en Chrysler Roadster (1928 modell?). W-27 registrert på Gunnar Wikborg Vik som også er sjåføren på bildet. Roadster var betegnelsen på et åpent to-dørs to-seters karosseri. Evt. med 2 plasser i svigermorsete i avrundet bakende, som alternativ til bagasjerom. Dette er en åpen fire-dørs 5-seter (kanskje 7?), som gjerne ble kalt phaeton (=solvogn) på denne tida.
    Photo: Wikborg, Helga Marie / Helgeland Museum

Flere personer i en Chrysler Roadster (1928 modell?). W-27 registrert på Gunnar Wikborg Vik som også er sjåføren på bildet. Roadster var betegnelsen på et åpent to-dørs to-seters k...

1 comment

• Roadster var betegnelsen på et åpent to-dørs to-seters karosseri. Evt. med 2 plasser i svigermorsete i avrundet bakende, som alternativ til bagasjerom. Dette er en åpen fire-dørs 5-seter (kanskje 7?), som gjerne ble kalt phaeton (=solvogn) på denne tida.