Flygfoto över Ölmstad by i Jönköpings kommun. Nr L 809.

3 comments

• Fotot taget över ÖLMSTAD By. Taget mot öster. Närmast i bild Eskil Anderssons järnaffär med lager till vänster samt affär och bostad till höger. Lagret under byggnation, men bensinmacken finns inte. Från vänster till höger i bildsyns Riks-ettan. Till höger Vägförvaltningens byggnader med garage, verkstad, personallokaler mm.

Bunn-vägen "uppåt" i bild utgår från "Ölmstad-vägen" och passerar tre Ölmstad Mellangårdar. Till vänster om Bunnvägen syns därefter Ölmstad kvarn, såg, men affären är skymd. Längst upp i bild syns Brötjemarks gamla soldattorp

• Tack för din kommentar och att du ville hjälpa oss förbättra informationen i Jönköpings läns museums databas
  • Rubriken bör ändras till Ölmstad by.