• Dette bildet er fra Eidsøra i Nesset kommune. Det er tatt etter 1930, da bilen som står ved landhandelen er en Ford A 1930 modell. Den tilhører fotografen, Georg Sverdrup. Kan det være landhandleren Martin Bugge, i kvit skjorte, som står og prater med sambygdninger? Bygningene er der fortsatt. Likeledes gårdstunet på andre sida av elva. Men sagbruket ved elva er dessverre historie. (Info: Eyolf Sæbø). -  landevei med bygninger langs veien, hvor det ene bygget har reklame for Langaards tobak.  fra Romsdal i Møre og Romsdal. Fra Sverdrupsamlingen ved Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Dette bildet er fra Eidsøra i Nesset kommune. Det er tatt etter 1930, da bilen som står ved landhandelen er en Ford A 1930 modell. Den tilhører fotografen, Georg Sverdrup. Kan det ...

1 comment

• Dette bildet er fra Eidsøra i Nesset kommune. Det er tatt etter 1930, da bilen som står ved landhandelen er en Ford A 1930 modell. Den tilhører fotografen, Georg Sverdrup. Kan det være landhandleren Martin Bugge, i kvit sjkorte, som står og prater med sambygdninger? Bygningene er der fortsatt. Likeledes gårdstunet på andre sida av elva. Men sagbruket ved elva er dessverre historie.