• Betongdekke utlegging på E18, Undrumsdal, tidlig i 1950 årene.
Bilder tatt under bygging og legging av betongdekke på vegstrekning ved Undrumsdal i  Vestfold, sannsynligvis mellom 1951 - 1954.
Bildet viser  veistrekning  i Undrumsdal med betongdekke.
" I årene 1951-1954 ble det lagt adskillig betongdekker på E18 i Vestfold. Dette skjedde i samarbeid mellom Vegvesenet i Vestfold og Veglaboratoriet. Vegkontoret var utførende entrepenør og Veglaboratoriet hadde det faglige opplegg og kontroll. Etter mange år opplevde sivilingeniør Magne Often å komme tilbake til Vestfold og legge betongdekker i årene 1979, 1983 og 1986."- Artikkel om sivilingeniør Magne Often sin karriere, og som betongteknolog og betongdekkemann finnes i boka " Fra kjerreveg til vegplan," 1988 av Kjell Hegdalstrand.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Betongdekke utlegging på E18 Undrumsdal i Vestfold