• Kjøllefjord 1940,  fotografert av Elisabeth Meyer. To barn følger etter en mann med moped og tralle bakpå. Fotografert omtrent med elva og den gamle veien som fører opp på fjellet i Kjøllefjord. Veien opp fra Kjøllefjord het "Nyveien" og det er sannsynligvis her bildet er tatt.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kjøllefjord 1940, fotografert av Elisabeth Meyer. To barn følger etter en mann med moped og tralle bakpå. Fotografert omtrent med elva og den gamle veien som fører opp på fjellet ...

1 comment

• Veien opp fra Kjøllefjord opp til Finnsåta het "Nyveien" på 70-80tallet. Mitt inntrykk var at den var bygget lenge etter krigen, men det stemmer åpenbart ikke.