• Kjøllefjord 1940. Tre gutter står og henger, mens en ung jente tømmer stampen etter klesvasken som henger på snora i bakgrunnen. Klessnora er rett og slett hengt opp mellom fiskehjellene hvor tørrfisken henger på vinteren. I bakgrunnen ligger fiskebruk og flere fiskebåter ligger fortøyd utenfor. I bakgrunnen kan man se at Hurtigruteskipet DS «Prinsesse Ragnhild» ankommer Kjøllefjord og er i ferd med å legge til kai.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kjøllefjord 1940. Tre gutter står og henger, mens en ung jente tømmer stampen etter klesvasken som henger på snora i bakgrunnen. Klessnora er rett og slett hengt opp mellom fiskehj...

• Detalj i kommentar, for meg ser det ut som om hurtigruta er på vei til kai.
  • Hurtigruteskipet DS «Prinsesse Ragnhild» ankommer i bakgrunnen.