• Fem bilder fra Aasen under Løsengen i Gamle Rossgutua på Skreia høsten 1955. Kvinnen på det første bildet er Borghild Løsengen (f.Johannesdtr. Nordrum) som var gift med Albert Anton Løsengen. Hun finnes også på to av de andre bildene, da sammen med eldste dattera Eva Aasen og Karl Skjelstad. Stedet ble bygd opp i 1922.
    Photo: Røisli, Sigurd Bernhard / Mjøsmuseet

Fem bilder fra Aasen under Løsengen i Gamle Rossgutua på Skreia høsten 1955. Kvinnen på det første bildet er Borghild Løsengen (f.Johannesdtr. Nordrum) som var gift med Albert Anto...

2 comments

• Hei. Dette stedet er Aasen under Løsengen, i Gamle Rossgutua på Skreia. Stedet ble bygget av min bestefar Albert Anton Løsengen i 1922. Han var gift med bestemor Borghild Johannesdatter Nordrum og de hadde åtte barn. Hun er avbildet sammen med to som kan være en datter og svigersønn, men dette skal jeg undersøke nærmere. Så morro å kunne se dette bildet, det finnes ikke så mange av dem. Mvh. Laila Valstad.
  • Hei. Etter å ha undersøkt videre, har jeg funnet ut at Borghild Aasen er avbildet sammen med sin og Alberts eldste datter Eva Aasen og Karl Skjelstad. Mvh. Laila Valstad.