• Bebyggelse ved Strandkaien, Nedre Strandgate, Øvre Strandgate, Lars Hertervigs gate, Rosenbergbakken, Blidensolstredet, Litlegata, Mellomstraen, Klausegata, Bergsmauet, Andasmauet, Ådlandsmauet, Tidesmauet, Haugvaldstads gate, Eckmannsbakken, Tidegeilen, Løkkeveien, Olav Kyrres gate, Klinkenberggata, Thorsesmauet, Øvre Kleivegata, Olavskleivå, Ny Olavskleiv (nå: Arne Rettedals gate), Haakon VIIs gate, Skagenkaien, Skagen, Kongsgata, Lagårdsveien, Birkelandsgata, Musegata, Olav Vs gate, Knud Holms gate, St. Olavs gate, Kannikbakken, Prestegårdsbakken, Peder Klows gate, Storgata, Rosenkrantz gate, Kong Carls gate, Schives gate...I forgrunnen Vågen. Videre Breiavatnet.               I bakgrunnen Hillevågsvatnet, Strømsbrua, Gandsfjorden, Hillevåg, Lifjell.
    Photo: Widerøe / Stavanger byarkiv

Sentrum og Vågen mot Våland