• Husene i toppen av bildet ligger på Elvegården i Bjerkvik. Eiendommen i 27/28/29 er Medbyveien 31, E6. Huset ble oppført like etter krigen av lastebileier Halvdan Hansen? Huset ble senere kjøpt av en kaptein Bekkevoll ved Forsvarets sambandsavdeling. På slutten av 60-tallet ble eiendommen overtatt av Unni og Ernst Pedersen, og har i ettertid blitt omfattende ombygd.
I huset i rute nr 5 bodde i sin tid Henning Eidissen
Olav Berg Lyngmo: Tilleggsopplysning vedr. rutene 27, 28 og 29: Halvdan Johan Hansen (1917 - 1988) og hans første hustru Hildur Antonette (1919 - 1947), født Harjang fra Herjangen. Halvdans andre hustru: Pauline Solveig (1925-1998), født Pettersen. De var bosatt på hennes hjemsted i Prestjordmarka.
Solgt i 1961 til fam. Bekkevold. Fru Bekkevold var  lærerinne ved Bjerkvik skole. Garasjen i bilde tok pappa med seg, måtte ha lastebilen hus :-) Var bare 3 år da vi flyttet der ifra, men husker fortsatt mange detaljer fra den tiden :-)
    Photo: Museum Nord
I huset i rute nr 5 bodde i sin tid Henning Eidissen
    Photo: Museum Nord