• I rute 13-14 ligger gården Dalmo, på Nordmo i Bjerkvik, ca. to kilometer nord for sentrum langs E 6. 28-29 er gården Øymo, bebodd av Invart Øymo da bildet ble tatt. I rute tre bodde og bor fortsatt Kåre Nordmo. Sannsynligvis Dalmo, bestefar Jens Knudsen, som står i potetåkeren, rute 21. Gården ble for øvrig overtatt av sønn Knut Dalmo på midten av 60-tallet, og står i dag i 3. generasjons eie. Ingvald Olsen Øymo (1896 - 1979).
    Photo: Museum Nord

I rute 13-14 ligger gården Dalmo, på Nordmo i Bjerkvik, ca. to kilometer nord for sentrum langs E 6. 28-29 er gården Øymo, bebodd av Invart Øymo da bildet ble tatt. I rute tre bodd...