• Skogsbilveg med tømmerlunner på begge sider. Tømmeret later til å være fra sluttavvirkning i granskog i hogstklasse 5. Det ubarkete tømmeret er plassert på begge sider av vegbanen, vinkelrett på kjøreretningen, i lunnevelter, der stikkene ligger oppå hverandre, uten mellomliggende strøstokker og med de kappete endflatene i noenlunde samme plan. Her skulle virket hentes med lastebil som hadde påmontert hydraulisk lessekran om gripeklo. Bildet er tatt fra en posisjon sentralt i skogsbilvegen med ei gavlen på ei hjulgående kvilebrakke midt imot. Til høyre for denne brakka skimter vi en del av ytterligere ei tømmervelte. Bak brakka sto granskogen fortsatt stor og tett. Motivet er fra Rømskog i Østfold, og opptaket ble gjort i 1987.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Skogsbilveg med tømmerlunner på begge sider. Tømmeret later til å være fra sluttavvirkning i granskog i hogstklasse 5. Det ubarkete tømmeret er plassert på begge sider av vegbanen,...