• Korsbrekke og Lorck A/S, entreprenører innen asfaltering ble etablert i 1950 av Arne Vilhelm Korsbrekke og Frits Lorck. Bildet viser forvarming av veg før dekkelegging ved bruk av Heater, (propanfyring). På bildet en 1968 modell Scania Vabis lastebil (N2) med tipp. Det var i slutten av august 1974 gjort som et forsøk på å fylle asfaltsporene på den sterkt slitte rv 80. Dette var første gang dette var prøvd nord for Trondheim. Tre bilder fra samme sted, klikk på pilen til høyre.

Korsbrekke og Lorck A/S med asfaltarbeid i Bodø 1974