• Overingeniør Simon Fougner Hartmann og frue. Simon Fougner Hartmann var overingeniør  i Buskerud Veivesen fra 1923. Avskjed etter oppnådd aldersgrense i 1942. Ref. til "Norges Vegdirektører og Vegsjefer", av H.W. Paus.
Informant 17.01.2020: Bildet er tatt i deres leilighet i firemannsbolig i Økernveien 207b i Oslo, dit de flyttet fra bolig i Konnerudveien i Drammen ca. 1951 og der de bodde til sin bortgang, begge i 1968. (Bidet som det sees litt av er malt av Mauritz Larsen og viser hester på fjellet.) Opplysninger fra Eystein Kvam.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Overingeniør Simon Fougner Hartmann og frue. Simon Fougner Hartmann var overingeniør i Buskerud Veivesen.

1 comment

• Bildet er tatt i deres leilighet i firemannsbolig i Økernveien 207b i Oslo, dit de flyttet fra bolig i Konnerudveien i Drammen ca. 1951 og der de bodde til sin bortgang, begge i 1968. (Bidet som det sees litt av er malt av Mauritz Larsen og viser hester på fjellet.)