• Ett stor antal barn sitter på sadeltaket till en låg träbyggnad. De tittar ner på två män, Aldor Jonsson och Lennart Berglund, som står nedanför vid byggnadens dörr. På taket sitter Bruno Lago i mörk kofta och rutig skjorta samt högst upp i ljus tröja Bruno Dahlström. Vid männen står Marie Thörn i prickiga byxor och till vänster om henne i bakgrunden Elise Fridell.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Ett stor antal barn sitter på sadeltaket till en låg träbyggnad. De tittar ner på två män, Aldor Jonsson och Lennart Berglund, som står nedanför vid byggnadens dörr. På taket sitte...