• Ankenes med Ankenes kirke i rute 21. E6 (i fjæra) ikke var kommet da bildet ble tatt.  Nord-Norges Salgslag (lengst til høyre i rute 7) ser ut til å ha lys farge på veggene.
Rute 28 huset øverst i venste hjørne er Leiraveien 6. Dette huset kjøpte Sølvi Langseth i 1975 og restaurerte det. Bodde der i 12 år etter det.
Bildet kan være fra 3. august 1969. Malmbåtene på bildet er fra venstre: "Cetra Carina" (fransk), "Edera" (italiensk), "Frigga" (tysk) og "Stadt Emden" (tysk).
"Frigga" ligger ved kai 4. Men, båten på havna er rumenske "Carpati".
lex  		Petter Pettersen fikk bygget huset i rute 26 i 1959 og eide det fram til ca.1969-70
    Photo: Museum Nord
"Frigga" ligger ved kai 4. Men, båten på havna er rumenske "Carpati".
    Photo: Museum Nord

Ankenes med Ankenes kirke i rute 21. E6 (i fjæra) ikke var kommet da bildet ble tatt. Nord-Norges Salgslag (lengst til høyre i rute 7) ser ut til å ha lys farge på veggene. Rute...