• Herjangen. Bildet kanskje tatt på slutten av  50- tallet.
På nedre siden av veien har vi husene til Sigvald Jakobsen.I rute 35 Peder Knutsen. Rute 28 fjøset til Knutsen. Lenger opp har vi garasjen og huset til Arne Olsen, og fjøset til Jakob Johansen. På øversiden av veien skimter vi huset til Per Gudmundsen og garasjen hans, litt opp i bakken fjøset til Martin P Harjang og bolighuset, bak skimter vi "Bua" som var butikk i mange år. Den røde bygningen er fjøset til Bertheusengården. Nær veien har vi huset til Sara og Per Knutsen (senere Knut og Marthilde) og butikken som Håkon Harjang bygde. Bertheussen gården skimter vi bak noen store trær. Husene halvveis opp i bakken tilhørte Hilmar Kristensen(senere Haldor) og øverst ser vi huset til buss sjåfør Karl Ludvigsen.  Lengst til høyre i bildet ser vi "Grindslett" Hus og fjøs til Parelius Johansen(Erling Johansen). I skogkanten ser vi noen sommerfjøser.
    Photo: Museum Nord
  • Herjangen. Bildet kanskje tatt på slutten av  50- tallet.
    Photo: Museum Nord

Herjangen. Bildet kanskje tatt på slutten av 50- tallet. På nedre siden av veien har vi husene til Sigvald Jakobsen.I rute 35 Peder Knutsen. Rute 28 fjøset til Knutsen. Lenger o...