• Gamle Skjøyten (Skjøiten) bru på Rv 52, Hemsedalsvegen, ble i 1938 erstattet med ny stålbjelkebru. Mursteinen til landkar ble sprengt og kilt ut ved Svøo både til Venås og Skøyten bru. Stålbjelkene var 21 meter lange og 1 meter høye. Hver bjelke veide 6,7 tonn. Her fra transport av stålbjelke som startet på Gol jernbanestasjon. Olav E Fekene som kjørte en GMC General Motors Truck 1935 modell lastebil med registreringsnummer F-13065 hadde fått oppdraget. Her sjåfør Olav E. Fekene framme med siste lass etter vel utført oppdrag.

Opplysninger til kjøretøyet fra John Hindklev.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Skjøyten (Skjøiten) bru på Rv 52, Hemsedalsvegen, transport av stålbjelker med sjåfør og lass 1937