• Gatebilde fra Lena sensommer 1959. Bilde tatt gjennom vinduet i Lena Foto & Radio i "Raubua", der en kjent profil i Lena på denne tida passerer forbi. Han fikk kallenavnet "Skipper Skuteløs", trolig på grunn av den type lue han bestandig bar, og som han også bærer her. Det er noe uklart hva hans egentlige navn var. Noen mener Bjarne Haarstad, andre Bjarne Harstadbakken, og det er også andre meninger. Sikkert er det imidlertid at det i 1979 ble gravlagt en Bjarne Haarstad på Hoff kirkegård. Ifølge gravstøtta var han født 1/11-1896, Folketellinga 1910 sier imidlerid fødselsår 1892, men samme dato, og dette harmonerer med kirkebok ved dåp. Bosted 1910 er Svanholm, et bruk mellom Nøkleberg og Haug-krysset. At dette er samme person som han på bildet kan ikke garanteres, men kanskje!
    Photo: Røisli, Sigurd Bernhard / Mjøsmuseet

Gatebilde fra Lena sensommer 1959. Bilde tatt gjennom vinduet i Lena Foto & Radio i "Raubua", der en kjent profil i Lena på denne tida passerer forbi. Han fikk kallenavnet "Skipper...