• Serie på 18 avfotograferte bilder fra et fiskefelt, trolig tatt fra ei fiskeskøyte med navn Kidd. Bildeserien viser ulike faser i fangstprosessen.
    Photo: Ukjent / Mjøsmuseet

Avfotograferingen er gjort av Sigurd Røisli oktober/november 1959.

• KIDD R-73-H

Bygd 1942 som MMS 76

til Royal Navy. Atlas 500 Bhk.

1946 innkjøpt til Norge.

6/1947. Ferdig Ombygd til snurper / fraktebåt

til John Hamre, Haugesund.

omdøpt KIDD R-73-H

114 fot. 176 brt. Paxmann 300 Bhk.

1961 - 4/3 sprang lekk og sank i Langenuen

på reise Haugesund - Bergen, lasta med salt.

Kilde: Båter baser og barske menn - Leo Oterhals