• I følge merking på baksiden av bildet: Begge "Automobilerne" ved stoppestedet og poståpneriet Dyrstad i Egge i 1908. I førersetet i bil nr.1 med  panamahatt, den første vognfører O. J. Ivarson (Ivarsen).  Stående ved bil nr. 2, annenføreren Martin Skar.
Motivet viser to biler, begge Rex Simplex, på landeveg. Motivet er fra Eggelien, mot Rødhammer, (jamfør NVM 00-G-3221). Bilene ble anskaffet av Steinkjær & Namsos Automobilselskap i 1908, for å gå i rute Steinkjer-Rødhammer, med post og passasjerer.
Bilde 2) Baksiden av bildet med informasjon.

Se også Relasjon/Relaterte objekter lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
Bilde 2) Baksiden av bildet med informasjon.

Se også Relasjon/Relaterte objekter lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Rex Simplex Automobil fra 1908 i Nord-Trøndelag