• Bilen med registreringsnummer B-6006 er en Republic Iast, eid av Østfold  Fylkesveivæsen i Moss. Den er også med i listene fra 1935, hvor den er oppgitt til å være en 1928 modell. Foto side 157 i Asbjørn Rolseth's Norsk lastebilleksikon viser en tilsvarende bil som har samme beskyttelse foran radiatoren. Opplysninger gitt av John Hindklev.
 "Vinkeljernsramme for befestigelse av Øveraasens forploger". I følge merking på baksiden av bildet.

Ref. til Fig. 1 side 146 i Meddelelser fra Veidirektøren Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

1928 modell Republic med vinkeljernsramme brukt for Øveraasens forploger