Honningsvåg. Themine Hansine Damm Olsen foran en lys Oldsmobile med kalesje. (Se kommentarer helt nederst.) 1930-tallet.

Hun var den første kvinne som fikk kjørekort i Honningsvåg.

2 comments

• Forden er ikke en Ford. Bl.a. fordi denne, i likhet med de fleste av periodens bilmerker, har langsgående bakfjærer. Bakfjæra sees tydelig stikke ut bak. Ford hadde tverrfjær foran og bak, som ikke ville vært synlig på bildet. Hilsen Ford 1930-eier.
  • I Bilboken for Norge 1930 står Y-211 på Thorleif Damm Olsen, Honningsvåg som Oldsmobile drosje. Det er trolig den vi ser på bildet. Blank radiatorkappe, formen på skjermer og hovedlykter og plassering av parklykter stemmer med Oldsmobile årsmodellene 1926-27 i Burness: American Car Spotter´s Guide 1920-1939.