• Prøvekjøring og demonstrering med Citroën Kegresse halvbeltebil.  Betegnelsen six i fronten, som står for sekssylindret rekkemotor.
"Citroën Kegresse halvbeltebil med Wattenborg karosseri fra 1930. Dette er den ene (S-269) av de to beltebilene som trafikerte Hemsedalsfjellet i tiden 1931-1942. Den andre (F-12428) var bygd hos Iversen (s.d.) Disse halvbeltebilene hadde en 6-sylindret 50 hk motor og tok 9 pasasjerer. Under krigen måtte ruten innstilles på grunn av bensinmangel". (Norsk Motorblad nr. 3/1930) Jf. "Håndverk på hjul". av Asbjørn Rolseth, side 438.
Bilde 2) Helside i album.

Se Nedlastinger og Relasjon/Relaterte objekter lenger ned på siden.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren,  Nr. 3-1930. Beltebil over Hemsedalsfjell."Av avdelingsingeniør Thor Larsen, Veidirektørkontoret.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren," Nr. 9-1929. "Nye forsøk med beltebil på vinterføre," av avdelingsingeniør Thor Larsen. Veidirektørkontoret.
Ref. til artikkel i "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
Bilde 2) Helside i album.

Se Nedlastinger og Relasjon/Relaterte objekter lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Citroën Kegresse halvbeltebil over Hemsedalsfjell 1930