• Törngrens gamla boningshus i hörnet av Krukmakaregatan och Lilla torg, rivet 1905. På trappan sitter C L Törngren och hans hustru Sofia. T v närmast trappan står sonen Hans. De tre stående männen , två av dem är guldsmeder, är söner till guldsmed C P Pettersson.
    Photo: Elsner, Helfrid / Rian museum

Törngrens gamla boningshus i hörnet av Krukmakaregatan och Lilla torg, rivet 1905. På trappan sitter C L Törngren och hans hustru Sofia. T v närmast trappan står sonen Hans. De tre...

Lokal benämning: Gåsatorget
Avbildade namn: TÖRNGREN Carl Leonard TÖRNGREN Sofia TÖRNGREN Hans PETTERSSON