• A.K.Hensvold, Joar Hagen (f.1903), Karen Hagen (f.1904) og Agnete Elvsveen sitter og drikker kaffe på setervollen på oversida av vegen rett syd for Torsætra på Totenåsen ca. 1940. I bakgrunnen er et gammelt fjøs som den siste tida det eksisterte ofte ble brukt til sauefjøs. Videre et gammelt fjøs med skråtak, med plass til fire kuer. Dette er også revet, og senere ble det bygd et fellesfjøs der. Taket på dette knakk under snøvekta en vinter, og det var da Johannes "Torsæter'n" skal ha sagt at "Det er itno rart, for dom har itte måkå ta snøen der på flere vintrer".
Videre ser en størhuset til Hveemsbakken, og til høyre et gammelt størhus som ble brukt av 6-7 brukere, bl.a. Hattebøl, Hattebølbakken, Raddum i Hagen på Kraby.
    Photo: Hensvold, A.K. / Mjøsmuseet

A.K.Hensvold, Joar Hagen (f.1903), Karen Hagen (f.1904) og Agnete Elvsveen sitter og drikker kaffe på setervollen på oversida av vegen rett syd for Torsætra på Totenåsen ca. 1940. ...