• Federal med registreringsnummer C-9301, påmontert Øveråsens forplog nr. 5. Lastebilen tilhører Akershus Fylkes veivesen, Veibrån i Skedsmo. I følge Bilboken for Norge 1930. På bildet er det to brøytebiler fra Akershus Fylkes Veivesen.
Ref. til Fig. 7. side 40, "På Tonstoppen. Brøitekanter høiere enn lastekassene." jf. "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1930,  "Snebrøytingsforsøk med 6-hjulere," av overingeniør N. Saxegaard.
Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer." Snerydning Tonsåsen 26-27 februar 1930.
Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren" Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931."
Ref. til Meddelelser fra Veidirektøren" Nr. 8-1927, "Vintertrafikk med rutebiler i Opland fylke." Efter rapporter fra de herrer N. S. Kolstad og Peder Aalseth.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Snørydding med Federal lastebil og Øveraasens forplog i Tonsåsen 26 - 27 februar 1930