• jensrk : Tror bildet er tatt like i forkant av innvielsen av Kirken. Legg merke til teltet bak Kirken i rute 30, som jeg tror Bjerkvik sanitetsforening fikk satt opp. I rute 22 fra venstre ligger husene til henholdsvis Karl Gundersen, Anne Lise Myrhaug og Arvid Knutsen. Den minste bilen i rute 23 tilhørte Anne Lise Myrhaug, som var helsesøster i bygda. Den andre bilen tilhørte buss- og drosjeeier Arvid Knutsen. I rute 33/41 ligger «Hansengården», som var bygdas posthus. I rute 25/26 ligger forretningsgård og lager til Alf M Kristiansen. I dag ligger det en ny Esso-stasjon her, tilhørende Ingolf Thune AS.
steinar: Rute 17 til venstre er Grenersengården med kolonialforetning, til høyre er Arthur Pettersen sin gård og her er også kolonialforetning ,det lille huset med hagegjerde er Ester Grenersens hus.bakerst er skolen
steinar : Rute nr 19 Det hvite huset tilhører Anton Skau her er det idag skotøyforetning,bakenfor ligger Storøs bilverksted og foretning. Nr 13 Huset tilhørte Alf Ingebrigtsen, huset er no revet
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord