• Håndskrift på baksiden av bildet: " Tønsberg-Vivestad. Rutebilbrøytning Mars 1931. Øveraasens nye Forplog Nr.4 og Akreplog."
Opplysninger: "Z i Vestfold fra April 1929.  Z-6666 er registrert som kombinert bil, last og persontransport. Ford. Riktig støtfanger og lykter, og hornet på rett plass. Bensinfylling foran frontruten." Opplysninger fra John Hindklev.
Opplysninger 09.03.2020:  "I mellomkrigstida var der vanlig at rutebilselskaper tok seg av snøbrøyting. Dette var en del av betingelsene for å få konsesjon for rutedrift. Bruk av brøyteploger ble vanlig på andre halvdel av 1920-tallet." Opplysninger fra Sveinung Berild.

Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren" Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931."

Tønsberg-Vivestad Rutebilbrøytning Mars 1931

1 comment

• I mellomkrigstida var der vanlig at rutebilselskaper tok seg av snøbrøyting. Dette var en del av betingelsene for å få konsesjon for rutedrift. Bruk av brøyteploger ble vanlig på andre halvdel av 1920-tallet.